Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Reklamrekord 2008 – men slutet tufft

Publicerad: 19 februari 2009, 09:39

2008 blev ett rekordår i reklaminvesteringar enligt IRMs statistik. Bäst av de stora gick internet och tv. Dagspress drabbades hårt av nergången mot slutet av året.


Ämnen i artikeln:

IRMReklam

Dagspress, morgontidningar och kvällstidningar, är fortfarande den dominerande mediekanalen för reklam. Internet är på väg att passera tv, med en ökning i fjol på 750 miljoner investerat.

Av de mindre medieslagen hade mobilen den starkaste procentuella ökningen, nästan en fördubbling. Men fortfarande är investeringarna blygsamma 38 miljoner.

Källa: IRM

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

IRMReklam

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News