tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Reklambyråerna tror på den egna framtiden

Publicerad: 30 september 2008, 07:58

Mitt i galopperande finanskris är reklambyråerna mer optimistiska än pessimistiska vad det gäller den egna närmaste framtiden. Men Reklamförbundets enkätundersökning gjordes i slutet av augusti - på andra sidan Lehman-kraschen.


Sveriges Reklamförbund gör en attitydundersökning bland sina medlemmar en gå+ng i halvåret.

Den senaste genomfördes i slutet av augusti och början av september. Nu är den bearbetad – och visar att kommunikationsbyråerna – som medlemmarna samlat kallar sig – är bara något mindre optimistiska om den egna framtiden än för ett halvår sedan. Så gott som hälften, 47 procent tycker att det blivit bättre.

Synen på branschens framtid är betydligt kärvare, nu som för ett halvår sedan. Bara 10 procent tror att det blir bättre.

De byråer som tror att de kommer att nyrekrytera de kommande sex månaderna har minskat till 30 procent mot 42 för ett halvår sedan.

116 av förbundets 269 medlemmar svarade på enkäten.

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev