Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Reklam-EM i Stockholm i december

Publicerad: 15 oktober 2008, 10:32

Prisutdelningen i reklamtävlingen Eurobest brukar ske online, men i år, i Stockholm, ska den bli ett fysiskt event. "En mötesplats för europeisk kreativitet" som Eurobests vd Phillip Thomas utryckte det.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsEurobest

Adam Kerj, kreativ chef, Saatchi & Saatchi (juryn för direct and sales promo), Andreas Dahlqvist, kreativ chef, DDB Stockholm (juryn för tv/cinema, print, outdoor, radio), Barbro Ohlson Smith, kreativ chef, Ohlsonsmith (juryn för design), Calle Görman, vd, Carat (juryn för media), Pia Grahn Brikell, vd Sveriges Reklamförbund, Matias Palm Jensen, kreativ president på Farfar och ordförande i juryn för både interaktiv och integrerad. och Phillip Thomas, vd för Eurobest.

Idag presenterades tävlingen vid en lunch på Berns. Arrangör av Eurobest är Emap Limited, som även arrangerar tävlingarna Cannes Lions och Dubai Lynx. Sveriges Reklamförbund är svensk partner för dessa evenemang och står som värd för Eurobest.

En viktig anledning till valet av Stockholm är Sveriges digitala expertis och att branschen ligger långt fram när det gäller interaktivitet, enligt Phillip Thomas.

Så här långt har tävlingen fått mer än 5000 bidrag, och print är överlägset störst.

Kategorier:
Design
Direkt
Film
Integrerad
Interaktiv
Media
Radio
Sales promotion
Tidningsannonsering
Utomhus

Svenska jurymedlemmar:
Matias Palm Jensen, kreativ president på Farfar och ordförande i juryn för både interaktiv och integrerad. De övriga är Andreas Dahlqvist, kreativ chef, DDB Stockholm (juryn för tv/cinema, print, outdoor, radio), Adam Kerj, kreativ chef, Saatchi & Saatchi (juryn för direct and sales promo), Calle Görman, vd, Carat (juryn för media), Barbro Ohlson Smith, kreativ chef, Ohlsonsmith (juryn för design)
Axel Håkansson

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsEurobest

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev