Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Printannonseringen tynger DN

Publicerad: 9 februari 2017, 11:57

Sjunkande printannonsering påverkade DN:s resultat. Men lägre produktionskostnader och högre läsarintäkter kompenserar tappet delvis. KORRIGERAD


Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

DN:s vinst för 2016 blev 101 miljoner kronor. Omsättningen blev drygt 1 440 miljoner kronor, vilket ger en marginal på 7 procent.

Motsvarande siffror för 2015 var en vinst på 122 miljoner kronor, en omsättning på omkring 1 350 1520 miljoner kronor och en marginal på 8 procent.

– Vi har ett framgångsrikt år bakom oss, säger Anders Eriksson till den egna tidningen. – För första gången på 12 år har antalet prenumeranter ökat ordentligt. Vi ser nu att DN är på väg att lyckas ställa om sin ekonomi från en i huvudsak annonsberoende verksamhet till en läsarfinansierad tidning, inte minst digitalt.

Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.