Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Pontus Ogebjer blir marknadsdirektör på Aftonbladet

Publicerad: 13 oktober 2006, 13:36

Som marknadsdirektör får Pontus Ogebjer det övergripande ansvaret för papperstidningen, internetsajten, Punkt SE och Aftonbladets TV7. Han ser schlager och Sofis mode som potentiella marknadssatsningar där alla kanaler kan samverka.


Pontus Ogebjer fick förra veckan ta emot Pressens Tidnings pris för Aftonbladets VM-satsning som blev årets marknadsaktivitet. Han gjorde det då i egenskap av marknadschef på Aftonbladet Hierta, en post som han fortsätter att inneha.
– Visionen för det nya jobbet är att på ett bra sätt utnyttja att vi sitter i Sveriges största mediehus. Att få kanalerna att samverka och utnyttja synergierna mellan kanalerna på ett bra sätt, säger han.

Blir det extra spännande med en tv-kanal också?
– Absolut spännande, men ännu mer spännande är de extrema räckvidder vi har med Aftonbladet, Aftonbladet på nätet, och nu också Punkt SE. Tv-kanalen blir mer spetsig och levandegör våra satsningar.

Kommer tv-kanalen att vara med i nästa VM-satsning?
– Spontant blir det nog svårt eftersom sändningsrättigheterna för VM-matcher är så dyra. Men kanske en schlagersatsning, eller något featureinriktat som modesatsningar med Sofis mode skulle kunna kombineras med tv-kanalen.

Pontus Ogebjer har arbetat på Aftonbladet sedan 1999, och har bland annat varit projektledare för Rockbjörnen och sponsringsansvarig för olika evenemang.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.