Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Pelle Mattisson ny vd för Stampen Media

Publicerad: 4 oktober 2006, 14:53

Stampen Media är Stampen-gruppens hopp för de nya tillväxtmarknaderna. Den nye vd:n Pelle Mattisson har lång erfarenhet av IT- och reklambranschen.


Pelle Mattisson blir ny vd för Stampen Media den 1 januari. Han blir också ansvarig för affärsområdet med samma namn, och kommer att ingå i Stampens koncernledning. Han kommer närmast från managementkonsultbolaget Cordial, där han var platschef, delägare och en av grundarna. Han har tidigare jobbat på MTG/Kinnevik, Anderson Consulting (nu Accenture) och reklambyrån Adera.

I somras förvärvade Stampen-gruppen företaget Familjeliv Media, med sajterna Bröllopstorget och familjeliv. Pelle Mattisson vill inte berätta så mycket om framtidsplanerna för Stampen Media.
– Allt är inte klart än, och en del av det som är klart är hemligt, säger han.

Hur mycket kommer du att ha med Göteborgs-Postens webb att göra?
– Det är ju ett eget affärsområde, men det blir väl en del korssamarbete.

Blir det något samarbete mellan era sajter och GP?
– GP:s familjesida har ju en naturlig koppling till sajterna familjeliv och Brölloppstorget, både i gränssnittet mot kund, och i erbjudanden till annonsörer, men jag kan inte gå in på det mer konkret.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.