Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Ökat intresse för Reklamombudsmannen

Publicerad: 18 december 2008, 06:36

Hittills 70 annonsörer har anslutit sig för att vara med och finansiera Reklamombudsmannens (RO) verksamhet. Av dem 13 av landets 20 största annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

Från och med årsskiftet kan allmänheten vända sig till RO för att anmäla oetisk reklam. Organisationen kommer att drivas som en fristående stiftelse och finansieras av landets annonsörer genom en promillesats av de årliga medieinvesteringarna.

Bland de hittills anslutna annonsörerna finns bland andra ICA, Ikea, Coop, Apoteket. Senast anslutna är Posten och Coca Cola, skriver Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande.{embed class_sfx=-inner&where=category&where_id=1}

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.