Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 9 juni 2011, 06:48
Årets första fyra månader minskade DN:s räckvidd med nästan sju procent. Det är inget som oroar tidningens annonschef Henrik Stangel.
Enligt nya Orvesto Konsument har DN tappat 6,8 procent av läsarna på vardagarna och 5,8 på söndagarna. En förklaring till minskningen är att tidningen ökade rejält i räckvidd ifjol menar Henrik Stangel.
Visst är det en liten tillbakagång. Men inte med så stora tal att det påverkar något.
Han påpekar också att DN:s totala räckvidd aldrig varit större än vad den är i dag.
Men det är väl ingen tröst för de som går i print?
Det är alldeles riktigt. Men vi jobbar på att utveckla den också.
Kommer räckvidden att öka när omgörningen är klar?
Det tror jag definitivt. Speciellt räckvidden i Stockholm.
Finns det någon risk att den minskar i övriga landet om Stockholmsmaterialet lanseras hårdare och får egen rygg?
Varför skulle den göra det? Jag tror inte att det ointressant för läsarna ute i landet. Sedan är det ju så att vår bevakning av politik och den allmänna debatten inte kommer att minska, säger Henrik Stangel.
DN:s marknadsavdelning är ute och presenterar upplägget för den nya tidningen för medie- och annonsbyråer just nu. Och responsen är mycket god, enligt Henrik Stangel.