Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 14 september 2010, 11:40
TV4 organiserar sig i fem affärsområden som får nya chefer. Cecilia Beck-Friis blir chef för digitala medier.
Ämnen i artikeln:
TV4De fem affärsområdena blir:
Tv-kanaler – kanaldirektör Peter Lindström, ansvarig för linjära TV4-kanaler.
Digitala medier – direktör Cecilia Beck-Friis, ansvarig för icke-linjär tv-verksamhet inklusive video-on-demand, TV4 Play, ett flertal sajter och nya plattformar.
Nyheter och aktualiteter – programdirektör Göran Ellung, ansvarig för nyheter och aktualitetsprogram.
Premium-tv – vd C More Jonas Eriksson, ansvarig för Canal+ betal-tv-utbud.
Lokal-tv – vd TV4 Sverige Åsa Severed, ansvarig för lokal-tv-verksamheten
TV4-Gruppens nya koncernledning består av: vd Jan Scherman, direktör Digitala medier Cecilia Beck-Friis, projektdirektör Kinna Bellander, programdirektör Göran Ellung, Canal+ vd Jonas Eriksson, kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeldt, försäljningsdirektör Michael Grimborg, ekonomidirektör (CFO/COO) Lasse Johansson, kanaldirektör Peter Lindström, personaldirektör Annakarin Runestad och TV4 Sveriges vd Åsa Severed..
Cecilia Beck-Friis ersätter Mattia Fyrenius som lämande jobbet som chef för digitala medier för att bli strategi- och utvecklingsdirektör på KF Media.
”Det finns en enorm utvecklingspotential inom det här området, och många av våra framtida möjligheter och utmaningar ligger här. Intresset för tv är större än någonsin och efterfrågan på att titta på tv när, var och hur man vill ökar hela tiden. Jag ser fram emot min nya roll och det känns otroligt spännande och roligt att få arbeta med de här frågorna”, säger hon i ett pressmeddelande.
Axel Andén
Ämnen i artikeln:
TV4