Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Ny analys / Från magkänsla till mätbar journalistik

Publicerad: 22 januari 2019, 07:40

Vägen från annonsintäkter till läsarintäkter kantas av allt högre krav på journalistik och format som passar läsarna. Ett högt läsarengagemang och en stark läsarrelation är fundamentala framgångsfaktorer som sätter journalistiken i centrum. "Engagemang" är ett nytt så kallat buzzword i USA. Men vad är det? Går det att mäta? Räcker inte magkänslan längre – är journalistik över huvud taget mätbar? Här belyser vi "engagemang" med input både från USA och Borås.


Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Läs Gunnar Springfeldts analys för Medievärlden Premium här (kräver inlogg).

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev