Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Nolltillväxt i Norge

Publicerad: 13 mars 2013, 11:40

Den norska annonsmarknaden kommer att ligga kvar på samma nivå i år som 2012. Men landets dagstidningar antas tappa 7,7 procent av sina annonsintäkter.


Ämnen i artikeln:

IRMNorge

Enligt en prognos från IRM kommer den norska reklammarknaden att omsätta 19,4 miljarder norska kronor. Det är något lägre än den tidigare prognosen från december som pekade på en tillväxt på 0,5 procent i år.

I december trodde IRM att dagspressen skulle tappa 5,4 procent av sin omsättning. Nu har siffrorna nedjusterats till ett tapp på 7,7 procent vilket motsvarar en omsättning på 5,2 miljarder kronor.

På fredag kommer IRM:s reviderade prognos för Sverige. Enligt prognosen i december blir det en marginellt minskad tillväxt totalt men ett tapp på omkring 9 procent för dagspressen i år.

IRM: Det finns ljus i tunneln

Ämnen i artikeln:

IRMNorge

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.