Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Motvind på alla nordiska marknader

Publicerad: 19 juni 2013, 07:45

Totalt köptes det medieutrymme för 9,8 miljarder euro i de nordiska länderna i fjol. Det visar en sammanställning från IRM.


Ämnen i artikeln:

IRM

Fjolårets totalsiffra är en marginell minskning jämfört med 2011. IRM:s sammanställning visar också på att annonsköpen minskade i samtliga länder.

Det minsta tappet var i Norge som bara gick bakåt 0,6 procent jämfört med 2011. Största tappet var i Danmark där marknaden krympte med 5 procent.

Det är också i Norge som annonsörerna satsar mest per capita, 510 euro under 2012. Det 140 euro mer än i Danmark och Sverige samt 200 euro mer än i Finland.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.