Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

MMS lanserar ny mätmetod för webb-tv

Publicerad: 3 juni 2010, 09:47

MMS har skrivit avtal med SVT, MTG, TV4 och Kanal 5/ProSieben om gemensam webb-tv-mätning.


Ämnen i artikeln:

Webb-tvMMS

MMS har mätt tv-tittande i Sverige sedan 1993 och kommer under 2010 att börja mäta webb-tv.

– Vår ambition är att göra webb-TV mer TV-mässigt, med allt vad det innebär av jämförbarhet, transparens, kvalitetskontroll och förtroende. Vi hoppas att få med både TV-kanaler och webb-TV-sajter utanför broadcastområdet, säger MMS vd Pontus Bergdahl i ett pressmeddelande.

Siffrorna kommer att samlas i en gemensam databas och kompletterar, enligt MMS, de mätningarna som redovisas i KIA Index och Orvesto Internet.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Webb-tvMMS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News