Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Mktmedia efterlyser unga som vill påverka

Publicerad: 30 maj 2006, 13:08

Utvecklingsbolaget mktmedia AB skapar ett nätverk för yngre medarbetare med intresse för affärsutveckling.
- Det här är en viktig policymarkering, som visar vilken värdegrund vi står för, säger vd:n Bosse Svensson.


Mktmedia ansvarar för utvecklingfrågor inom de fyra koncerner som äger bolaget: Stampen, VLT, Mittmedia och Morgonpress Invest.
Bolaget startade sin verksamhet i mars (se Pressens Tidning nr 6/06). Det handlar bland annat om att hitta synergier och samarbeten inom tv och mobilt innehåll. En affärsplan kommer att presenteras 11 augusti. Drygt två veckor senare arrangerar mktmedia ett första utvecklingsseminarium med ett 60-tal operativa chefer från de fyra koncernerna.
– När vi såg listorna märkte vi att de flesta var män och 50+. Därför utökar vi med 20 platser och uppmanar särskilt unga medarbetare att söka. Gärna kvinnor.
Varför är det viktigt?
– Vi måste ha personer i ledande positioner som är representativa för den målgrupp vi har. Och den består inte av män i 50-årsåldern.
Trots att anmälningstiden för att delta i seminariet ännu inte har gått ut är det redan fler än 20 yngre medarbetare som hört av sig. De som väljs ut kommer att delta på samma villkor som sina chefer.
– De får stor möjlighet att påverka mktmedias fortsatta verksamhet. Dessutom kommer gruppen att leva kvar som ett nätverk efter seminariet, säger Bosse Svensson.
Vad hoppas du ska komma ut av dagen?
– Att deltagarna går därifrån med entusiasm och en känsla av att de hör ihop.

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev