torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Mittmedia och Stampen i nytt samarbete

Publicerad: 26 september 2017, 10:26

Stampen blir första externa tidningsföretag som använder Mittmedias digitala plattform för kompetensutveckling.

Ämnen i artikeln:

MittmediaStampen

I mitten av september lanserade Mittmedia en ny plattform för mediesäljare som jobbar med B2B.

− Utbildning i mediekunskap, försäljning och marknadsföring behövs löpande för alla säljkårer. Nu sätter vi detta i system genom att använda en plattform för e-learning, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef på Mittmedia, i ett pressmeddelande.

Plattformen ska också kunna användas av andra koncerner. Först ut är Stampen som om allt går planenligt börjar använda den redan under oktober.

− Nu kan vi på ett enklare, mer modernt och mätbart sätt ge våra medarbetare en gedigen kompetensutbildning, något som vi förväntar oss kommer stärka vår roll hos kunden och samtidigt ge dem bättre effekt och förståelse för hela medielandskapet. Vi ser fram emot att tillsammans med Mittmedia vara med att skapa en marknadsledande utbildning för mediesäljare, säger Henrik Carlsson, produkt- och digitalchef på Stampen Media.

Det är enligt honom inte aktuellt med några andra tekniksamarbeten mellan koncernerna.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev