Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 15 april 2016, 05:52
Stampens före detta försäljningschef blir kommersiell direktör för Mitt i.
Michael Fällström arbetar i dag som försäljningschef för Stampen Media i Stockholm. Men från och med mitten av juni blir han kommersiell direktör för Mitt i och får därmed övergripande ansvar för lokaltidningens försäljningsavdelning.
”Jag ser fram emot att få möjligheten att komma till Mitt i som har en sådan oerhört stark produkt med lokal förankring i Stockholms området. Det är en förmån att få möjlighet att jobba med så många kompetenta människor som arbetar på Mitt i och den glöd som de visar för den lokala bevakningen.”
Erik Norberg, vd för Mitt i, är glad över rekryteringen:
”Vi är mycket glada att knyta Michael till oss. Han tillför både en bred kompetens från branschen och ett erfaret ledarskap som stärker Mitt i:s utvecklingsresa”
Innan Michael Fällström kom till Stampen hade han olika ledande uppdrag inom TV4, Dagens Media och Talentum. Ambitionen på Mitt i är att vässa lokaltidningens erbjudande:
”Nu skall vi fortsätta den förändringsprocess som redan har inletts och se till att utveckla vårt erbjudande till det vassaste på den lokala marknaden. Det är stor förändring i medielandskapet i dag men människor har alltid varit intresserade av den lokala nyhetsbevakningen och det är det vi skall erbjuda dem på olika plattformar, säger Michael Fällström.