onsdag31 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Metros nya drag – sajt som ska locka trogna läsare

Publicerad: 18 juni 2019, 07:10

Metros publisher Thomas Eriksson och den nya sajten. Foto: Press.

I arbetet med att bygga en ny affärsmodell för det krisande mediebolaget Metro lanserar tidningen en ny sajt. Syftet är att få fler trogna läsare genom mer nischat innehåll.

Ämnen i artikeln:

Thomas ErikssonMetro

LDV

Lucas De Vivo


Sedan i mars har Metro, som en gång i tiden var synonym med en gratis dagstidning i tunnelbanan, i stället blivit en postutdelad tidning som utkommer varje fredag. Det efter

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev