Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Metro rullar igång med runda annonser

Publicerad: 9 september 2003, 09:57

Inom tre veckor kommer Metro att börja med runda annonser. Minst tre kontrakt är redan i hamn. Många fler är på gång enligt Robert Gustavsson, marknadschef på tidningen Metro.


Han är mycket nöjd över gensvaret från de trogna annonsörerna:
– Vi gör det här mycket för att erbjuda dem ett mervärde.
Tidningen kommer inte att ha runda annonser på var och varannan sida. Högst en per utgivningsdag blir det. Annonsen kommer att vara ungefär i en storlek som en cd-skiva.
Observationsvärdet kommer att motsvaras av en halvsida räknar Robert Gustavsson med. Prislappen kommer också att ligga däromkring.
– Priset förhandlar vi individuellt med kunderna så därför är det svårt att säga något exakt.

Tidningen har redan
introducerat en annan nyhet, ”vattenstämplar” i tv-tablån. Annonsen ligger bakom den redaktionella texten i ett ljusare raster. Först ut var TV3 som räknade ner inför nypremiären av Fame Factory.
– Där har vi också ett antal kampanjer på gång, säger Robert Gustavsson.
MIKAEL MARKLUND

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev