Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Medievärlden väcker förväntningar

Publicerad: 6 oktober 2006, 13:41

Vi på Medievärlden/Pressens Tidning gläder oss åt reaktionerna vi fått på den förändrade tidningen. Pressens Tidning kom igår ut med sitt sista nummer. Halva tidningen var gjord som Medievärlden, som i november kommer med sitt första kompletta nummer.


Deltagarna på dagspressens branschdagar fick tidningen på Berns. Vi talade med några tidningsledare:
Mats Åmvall, chefredaktör för Hudiksvalls Tidning, Hälsinge.Kuriren, Ljusnan och Ljusdals-Posten:
– Det är bra att man vidgar begreppen, från det lite smalare Pressens Tidning till det bredare Medievärlden. Det speglar vad vår verklighet handlar om.
Eli Åhman Petersen, chefredaktör Norrtelje Tidning:
– Det är en jättefin programförklaring (mer företag/affärer, mer sälj, mer andra kanaler), men jag vill ha lite kul läsning också.
Kul, vad lägger du i det?
– Folk, och smarta idéer.
AnnaKarin Lith, chefredaktör Motala Tidning:
– Det känns uppfriskande att Pressens Tidning förändrar sig. Den har sett lika dan ut mina 24 år i branschen.
– Jag tror på det här med mer analyser och mer bakgrunder, det man inte hinner med i det dagliga jobbet – att blicka bakåt och se framåt. Det är så man förstår sammanhangen och vart man är på väg.
Margareta Engström, chefredaktör för Ystads Allehanda och Trelleborgs Allehanda:
– Helt rätt. Varför ska inte Pressens Tidning ändra sig när vi ständigt ändrar våra produkter. Pressens Tidning är ett redskap för oss utanför Stockholm att hålla oss uppdaterade om vad som händer i branschen.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.