lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Mediebranschen måste enas om EN tydlig annonsmärkning

Branschen måste göra märkningen av innehållsannonsering enhetlig. Och övertydlig. Det handlar om över 100 miljoner kronor per år. Och att se till att det inte blir en hårdare statlig reglering av medierna menar Lars Truedson, föreståndare på Institutet för Mediestudier.

Publicerad: 15 mars 2017, 10:04

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Inte nog med att mediers trovärdighet utmanas av politiskt motiverade grupper mer än kanske någonsin. Dessutom experimenterar i dag de flesta mediehus med att sudda ut den tidigare knivskarpa gränsen

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev