Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Lotty Nordling leder reklam-ON

Publicerad: 26 mars 2009, 04:54

Lotty Nordling blir ordförande i nyinrättade Reklamombudsmannens Opinionsnämnd.


Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

Foto: Ivica Prgomet

Nyinrättade Reklamombudsmannen har en Opinionsnämnd som prövar om reklam motsvarar god marknadsföringsetik.

Nämnden får en meriterad ordförande. Lotty Nordling är tidigare hovrättsråd och har lett Allmänna reklamationsnämnden sedan år 2000. Hon har också lett flera statliga utredningar, bland annat marknadsföringsutredningen 2005.

I ett pressmeddelande säger hon att näringslivet genom att inrätta ombudsmannen och opinionsnämnden ”på ett föredömligt sätt tagit ett eget ansvar för att se till att reklam och annan marknadsföring håller en hög etisk standard.”

Opinionsnämnden ersätter ERK.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Reklamombudsmannen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.