lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Läsare ser mer på Ipad-annonser

Publicerad: 22 mars 2011, 06:24

Den tryckta tidningen är förlorare jämfört med läsplattan. I alla fall när det gäller hur länge läsarna tittar på annonser. Det visar en ny undersökning gjord på uppdrag av Bonniers.

Ämnen i artikeln:

Ipad

Lästiden på Ipad-annonser är 63 procent längre jämfört med pappersutgåvorna enligt undersökningen.

Den har gjorts på 48 personer som fått läsa Dagens Nyheter och Sköna Hem i både papper- som Ipad-version. Deras agerande har sedan mätts med en ögonrörelsekamera.

Interaktiviteten i Ipad-annonser ger också mer värde för tidningen som helhet tycker 58 procent av de som deltagit.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev