onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Lars Vilks och transvestit i Sydsvenskans valfilm

Publicerad: 27 augusti 2010, 07:56

Ingen kommer undan politiken. Den angår och berör alla. Därför har Sydsvenskan satsat på en film som talar om tidningens funktion som guide inför valet.

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Jag kunde vara censurerad, säger Lars Vilks.

   Jag kunde vara förbjuden, säger en transvestit.

   Jag kunde vara bortgift. Mot min vilja, säger en ung invandrartjej.

   Det handlar om riktiga personer. Med riktiga livsöden, säger Peter Mayerhofer, Sydsvenskans varumärkeschef.

Tillsammans med dokumentärfilmaren Stefan Borg och reklambyrån The Fan Club har tidningen tagit fram en reklamfilm som ska gå på biografer och i tv lokalt i Skåne.

   Vi vill förklara att allt är politik, säger Peter Mayerhofer. Att det mesta som står i Sydsvenskan handlar om politik och konsekvenser av politiska beslut.

Tidigare har Sydsvenskan jobbat mycket med utomhusreklam. Nu satsar man på film i stället. För att man vill komma in i folks vardagsrum enligt Peter Mayerhofer. Han har en förhoppning om att filmen ska ses av lite mer än 60 procent av hushållen i regionen.

Hur många skulle ha sett kampanjen om ni bara gått i print?

   Svårt att säga, det beror på hur stor insatsen är. Men vi tror att kombinationen av olika medier är en styrka.

Förutom print och film kommer man också att satsa en del på bockar. I kampanjen ingår nämligen också valbockar med unika budskap för den plats där de står. Till exempel kommer man att ställa upp några på Gustaf Adolfs Torg med budskapet att Här kunde varit ett p-hus och några vid ringvägen som går runt Malmö med budskapet Här kunde varit vägtullar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev