Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Kvällstidningarna ökade sin räckvidd

Publicerad: 8 maj 2009, 05:15

Aftonbladet och Expressen har ökat sin räckvidd i april jämfört med mars, däremot backar flera av storstadsmorgontidningarna. Det visar senaste mätningarna från Orvesto.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetExpressenSifo

Några jämförelsetal för ett år tillbaka finns inte eftersom det var först i november 2008 som ett antal av de största dagstidningarna och annonspaketen började redovisa räckviddssiffror varje månad.

Aftonbladet hade i april en räckvidd på 1 144 000 exemplar per dag. I mars låg siffran på 1 1120 000. Motsvarande siffror för Expressen är 1 067 000 (1 023 000).

Fler resultat:

Dagens Nyheter 831 000 (912 000)
Göteborgs-Posten 563 000 (572 000)
Sydsvenskan 307 000 (320 000)
Stormarknadspress (annonspaket två dagar i veckan): 1 005 000 (1 030 000)
Metro (annonspaket tre dagar i veckan): 1 613 000 (1 699 000)
Land & Rike (annonspaket tre dagar i veckan): 2 963 000 (2 936 000)

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

AftonbladetExpressenSifo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.