Medievärldens arkiv
Kommer de nya annonspaketen att bli en hit, Patric Meyer?
Publicerad: 24 september 2008, 13:24
Metro och Schibsted lanserar tre gemensamma annonspaket. Ett rikstäckande, ett som riktar sig mot nöjesmarknaden och ett mot detaljisterna.
Ämnen i artikeln:
Sveriges Television– Det kan bli en hit tack vare stor räckvidd och lågt kontaktkostnadspris. Schibsted och Metro är smarta affärsmän som vet vad de gör, säger Patric Meyer, projektledare på mediebyrån Maxus.
Vilket av paketen tror du blir mest framgångsrikt?
– Personligen tror jag mest på rikspaketet. Men möjligen kan det vara lättare att sälja detaljistpaketet på det lokala planet.
Vilka konkurrenter har anledning att vara mest oroliga?
– Kvällspressen och Impact behöver se över sin prisbild. De kommer att känna av konkurrensen om de inte ser till att matcha priserna.
Enligt uppgifter i Dagens Media kommer Bonniers att kontra med ett stockholmspaket som riktar sig till en ung publik där Expressen Fredag, DN På Stan och City Nöje ingår. Vad tror du om det?
– Det är säkert rätt väg att gå. Nu är tidningskriget igång igen. Vi har bara sett början.
mvredaktion