Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Kampanjannonser i 18 tidningar

Publicerad: 5 september 2003, 09:31

Annonsörföreningen är mycket nöjd med resultatet av sin kampanj "Vi tror på reklam!" som drog igång den 12 juni. Under juni och juli fick föreningen annonsutrymme motsvarande 4,5 miljoner kronor brutto.


18 tidningar över hela landet och de större annonsbolagen har utan ersättning medverkat till att budskapet har förts fram. Siffrorna för augusti är inte klara ännu.

Under september kommer Temo att undersöka hur kampanjen tagits emot av målgruppen som består av ”marknadschefernas chefer”. Resultatet kommer att bli klart i oktober.
Föreningen räknar med att det ska bli en andra etapp. Budskapet kommer att vara detsamma, att det inte lönar sig att skära ner på marknadsföringen i bistra tider. Det kommer dock att bli en ny utformning på nästa del i kampanjen.

MIKAEL MARKLUND

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev