Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

JP börjar med Plusklubb

Publicerad: 21 mars 2014, 13:44

I april släpper JP sin digitala Plusklubb. Det kommer inte att kosta något att gå med. Och alla medlemmar ska få tillgång till såväl fördjupningsmaterial som specialerbjudanden från annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Jönköpings-Posten

Relation, räckvidd och relevans ger resultat, säger JP:s redaktionschef Mats Ottosson.

Plusklubben ska skapa en närhet med läsarna utan att annonsaffären ska drabbas är tanken. Det enda som krävs från läsarna är att de uppger viss basfakta som kön, namn och mejladress.

Allt material kommer att vara gratis i utgångsläget. Det handlar om fördjupningar, krönikor och möjlighet att få nyhetsbrev samt rabatter, tävlingar och event.

Möjligen att vi på sikt kommer att testa betalviljan för något av innehållet som är vikt för Plusmedlemmar. Men då ska vi ha byggt upp relationen först, säger Mats Ottosson.

Inom ett halvår hoppas han att minst 10 000 läsare ska ha gått med. Men på sikt är förhoppningen att klubben ska vara betydligt större.

Folk vill ha en relation med oss, det har vi märkt.

Övriga tidningar i Hallpressen kommer inte att införa Plusklubbar.

Vi kommer att pröva olika saker på olika orter.

Ämnen i artikeln:

Jönköpings-Posten

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev