Medievärldens arkiv
Johanna Öberg ny vd för Stampen Media Partner
Publicerad: 14 januari 2015, 11:03
Hon kommer att ansvara för tillväxt inom digitala medier, redaktionell marknadsföring, rörlig bild och andra tillväxtområden.
Ämnen i artikeln:
Stampen Media PartnerJohanna Öberg tar över affärsområdet från koncernchefen Martin Alsander som haft det fram tills nu.
”Vi behöver hela tiden anpassa verksamheten efter det som sker i omvärlden. Vi står nu finansiellt starkare än på mycket länge vilket gör att vi kan utveckla vår affär. Johannas erfarenheter från både den globala och svenska mediemarknaden är viktiga pusselbitar för att skapa förståelse för de snabba förändringar som sker”, säger Martin Alsander, vd och koncernchef för Stampen Media Group, i
Johanna Öberg har haft ledande befattningar inom Kinnevik-gruppen, senast som vd med ansvar för att etablera Metro i Puerto Rico. Hon har tidigare varit global säljdirektör på Metro International med ansvar för säljchefer i Asien, Europa och Latinamerika och försäljnings- och marknadschef på TV8.
Hennes fokus kommer vara ”Att skapa försäljningstillväxt och att skapa synergier mellan bolagen inom Stampen Media Partner och mellan bolag i hela Stampenkoncernen. Det finns en enorm potential för digitala synergier i Stampen Local Media.”, säger hon till Medievärlden.
Läs en längre intervju med Johanna Öberg om hur Stampen ska utvecklas digitalt på Medievärlden Premium.