Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

IRM redovisar direktreklam månadsvis

Publicerad: 1 oktober 2010, 05:42

Institutet för Reklam- och mediestatistik (IRM) publicerar nu för första gången statistik för direktreklamen månadsvis. I augusti ökade den med 8,9 procent.


Ämnen i artikeln:

DirektreklamIRM

”För första gången någonsin presenteras nu en heltäckande bild av hur mycket annonsörerna köper direktreklam (DR) för varje månad. IRM har tidigare enbart kunnat redovisa dessa investeringar på kvartalsbasis och andra aktörers statistik över direktreklamen har varit direkt missvisande eftersom den enbart täckt en väldigt liten del av de totala investeringarna”, säger IRM:s vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.

I augusti uppgick investeringarna i direktreklam till 374 miljoner, en ökning med 8,9 procent. Den oadresseade direktreklamen ökade med 25 procent inför valet, medan den adresserade minsakde med cirka 3 procent.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

DirektreklamIRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.