Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Hur har lanseringen gått, Aftonbladet.se?

Publicerad: 11 september 2012, 10:22

I dag är det premiär för nya Aftonbladet.se. Ökat nyhetsfokus och minskad nedladdningstid är två av målsättningarna.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

 Det har gått väldigt bra. På det stora hela jättebra faktiskt, säger sajtchefen Andreas Aspergren.

Inga problem alls?

Inga större. Men visst har det dykt upp lite småsaker. Lite för mycket luft mellan vissa puffar. Några balkar som inte blivit som vi önskat. Men det är smågrejor.

Ni har en 24-timmars läsarchat om sajten. Finns det så många frågor?

Absolut. Det finns många fler än vi hinner besvara. Och det kommer hela tiden in fler.

Har du svarat på frågor?

Ja visst. Vi har ett rullande schema och jag har haft ett pass.

Kan det bli fler maratonchattar?

Absolut! Det är en rolig form. Och hela arbetet med den nya sajten har byggt på öppenhet och transparens, så det tänker vi fortsätta med.

Hur är trafiken i dag?

Den är som den ska vara med tanke på nyhetsläget. Bra med andra ord.

Ni har några nya annonsformat, hur har den försäljningen gått?

De har sålt jättebra. Våra nya format är större och mer inscreen, något som annonsörerna efterfrågat.

Kan du säga några siffror om hur bra jättebra är?

Det kan jag inte göra.

Andreas Aspegren om Aftonbladets nya sajt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev