Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Holländsk tidning vinner unga utan ytlighet

Publicerad: 20 oktober 2006, 07:01

Medan svenska medier blir allt mer ytliga för att locka unga läsare har den holländska dagstidningen NRC Next gjort tvärt om. Den förutsätter att läsarna redan känner till nyheterna och satsar på bakgrunder, analyser och opinionsbildning.


Tidningen har gått väldigt bra bland välutbildade personer under 35 år, som normalt inte betalar för en dagstidning, skriver WAN Press. NRC Next startade för ett halvår sedan och har gått över förväntan. Trots att den kostar 1 euro och konkurrerar med två gratistidningar, har den nått en upplaga på 70 000.
AXEL HÅKANSSON

Läs mer på WANs hemsida
Läs mer på The Editors Weblog
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.