Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 13 januari 2016, 10:18
20 tjänster försvinner när HD-Sydsvenskan organiserar om säljavdelningen. Nu ska fokus vara på bolagets viktigaste kunder.
Ämnen i artikeln:
HD-SydsvenskanHälften av HD-Sydsvenskans omkring 5 000 kunder står för 95 procent av omsättningen. Den nya säljorganisationen ska helt ägna sig åt dessa i fortsättningen. Avdelningen ska ta fram en ny enhet för konceptutveckling och kommunikationslösningar.
I och med att det kommer att vara fullt fokus på dessa kunder så ser jag en möjlighet för oss att öka våra intäkter, säger säger Tomas de Souza, Innovations- och affärschef på HD-Sydsvenskan.
HD-Sydsvenskan kommer också att införa självadministrerande annonslösningar för de mindre företagen.
Men några säljinsatser riktade mot de mindre kunderna kommer det inte att bli i fortsättningen. Inte för HD-Sydsvenskans del i alla fall.
Det kommer vi att lägga ut på externa säljbolag, säger Tomas de Souza.
När förändringen är genomförd kommer den nya säljorganisationen bestå av 78 personer. Personalen i Helsingborg och Malmö har informerats om förändringarna under förmiddagen.
Ämnen i artikeln:
HD-Sydsvenskan