Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Gratistidning i Schweiz läggs ner

Publicerad: 5 maj 2009, 05:22

Gratistidningskriget i Schweiz har skördat ännu ett offer. I går kom sista numret av .ch ut.


Under det senaste året har .ch ändrat målgrupp och slutat att hemdistribuera tidningen. Läsartalen har ökat, men inte tillräckligt enligt ägarna.

När .ch lanserades i september 2007 var det framför allt för att störa övriga aktörer på marknaden, skriver Newspaper Innovation. Marknadsledaren är 20 Minuten.

70 personer förlorar sina jobb i samband med nedläggningen. .ch hade en upplaga på 370 000 exemplar.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.