Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 21 december 2017, 14:06
Sedan GP i november införde en betallösning på sajten har tidningen fått närmare 6 000 digitala prenumeranter.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-PostenI november berättade Medievärlden att Göteborgs-Posten (GP) börjar låsa in sitt innehåll samtidigt som tidningen gör en satsning på ekonomi och lokal historia.
Samtidigt infördes den nya prenumerationsformen Digital Bas och enligt egna siffror har tidningen nu fått över 5 700 nya, digitala prenumeranter.
”Vi har åstadkommit en stark start, och det är väldigt glädjande att se läsarnas respons på våra digitala erbjudanden. Vi har nu dubblerat våra digitala prenumeranter både i antal och som andel av vår totala kundbas mot föregående år, säger Johanna Niklasson, marknadsdirektör på Stampen Media i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-Posten