onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Globala it-jättar äter allt mer av annonskakan

Publicerad: 26 april 2017, 10:30

De amerikanska globala onlinejättarna Google, Facebook och Youtube utmanar de nordiska nyhetsmediernas ställning på den nationella annonsmarknaden, det visar en studie från Nordicom.

Ämnen i artikeln:

GoogleNordicomJonas Ohlsson

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


I studien Kampen om reklamen har Nordicom, vid Göteborgs universitet, undersökt hur konkurrensen från globala digitala reklamplattformar påverkar finansieringen av nyhetsjournalistik i Norden.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev