Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Genombrott för reklam i webb-tv

Publicerad: 17 februari 2010, 12:26

I slutet av 2009 blev webb-tv ett reklammedium att räkna med. Det visar siffror från IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik.


Ämnen i artikeln:

IRMWebb-tv

Under sista kvartalet i fjol växte webb-tv-reklamen med 150 procent.

För helåret 2009 uppgick reklamintäkterna för webb-tv till 50 miljoner kronor. Det är en ökning med 77 procent.

– När de stora tv-kanalerna på allvar satsade på webb-tv blev det snabbt ett relevant komplement till tv-mediet för allt fler annonsörer, säger Magnus Anshelm, vd på IRM, i ett pressmeddelande.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

IRMWebb-tv

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev