torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Gemensam annonssajt för Schibstedbolagen

Publicerad: 10 september 2008, 06:23

Schibsted lanserar idag en nya annonssajt för koncernens alla bolag. "Schibsted Advertising" ska bidra till att öka annonsintäkterna, genom att förenkla överblicken för annonsörerna.


Den nya sajten ger en ingång till Schibsteds mediekanaler i alla de länder koncernen verkar i. Målgruppen är tydligt stora företag med internationella varumärken. De exempel som presenteras på sajten toppas av Gillette, Coca Cola och Lypsyl.

Tre säljare ska jobba med att lansera sajten. Dessutom ska man gör ”interna förstärkningar för att kunna göra köpprocessen så enkel som möjlig för kunden”, skriver Schibsted i ett pressmeddelande.

– Vi ser en stor potential i att nå fram med ett bredare erbjudande till mediaköpare över hela
Europa, säger annonsutvecklingschefen Joakim Claesson i samma meddelande.

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev