Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Fyra nöjesprogram först ut i Mktmedias webb-tv-satsning

Publicerad: 13 september 2007, 06:01

Måndag 17 september är det premiär för Mktmedias satsning på webb-tv. Fyra program, alla med nöjesinriktning, kommer att visas på tio lokaltidningars sajter med sammanlagt 600 000 unika besökare per vecka. (Uppdaterad)


Först ut blir Göteborgs-Posten, Östersunds-Posten, Länstidningen Östersund, Allehanda Media, Sundsvalls Tidning, VLT, TTELA, Bohusläningen, Hallandsposten och Hallands Nyheter.

­ Inom en månad räknar vi med att ytterligare fyra tidningar kommer med, säger Bosse Svensson, vd för Mktmedia.

Målet är att inom två månader nå ut på sajter som har en miljon unika besökare i veckan.

Programformaten har tagits fram exklusivt för tidningar inom Mktmedia-gruppen.

Programmen är:

X My Life As – där tittarna får följa med en svensk kändis bakom kulisserna.

X Snackis – nöjesnyheter med ”fokus på vad det händer, snarare än var det händer”.

X Kadooosch – spelprogram som riktar sig både till vana spelare och mer passiva konsumenter. Boel Bermann recenserar ett nytt spel varje vecka.

X Veckans Film – Göran Everdahl, känd från SVT, presenterar under en dryg minut veckans mest intressanta film.

Programmen har valts ut för att passa en så pass bred publik som möjligt. My Life As kommer att uppdateras tre gånger i veckan och övriga program en gång i veckan. De lokala sajter har också möjlighet att göra individuella lösningar, till exempel i form av lokala chattar med någon av programledarna.

Mktmedia gör satsningen tillsammans med Kamera, Zodiac och Internetsäljarna. I samband med webb-tv-satsningen lanseras annonspaketet Tidningsnätet på sajterna.

­ Vi ser mycket positivt på samarbetet. Det här är ett väldigt bra sätt för oss att bygga räckvidd, säger Bosse Svensson.

mvredaktion

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev