Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Flera svenska bidrag till final i INMA:s tävling

Publicerad: 4 mars 2014, 06:41

I mitten på maj presenteras vinnarna i INMA:s internationella tävling om vilka mediehus som jobbat bäst med marknadsföring. Flera av de nominerade bidragen är svenska.


Aftonbladet är nominerad i fyra klasser. För Tipsa i klassen bästa nya mobilapp eller sajt, för sitt arbete med lokal mobilannonsering i klassen bästa nya mobiltjänst, för sin frekvenskampanj i klassen för bästa idé för att öka läsandet i print och för sin satsning på tv i klassen för bästa idé för att öka den digitala publiken.

GT/Expressen är nominerad i klassen för bästa användning av sociala medier för kampanjen #votegbg

Sammanlagt är 90 bidrag från medieföretag över hela världen nominerade i de olika klasserna. Juryn hade att ta ställning till 560 bidrag från 149 mediehus. Times of India har flest nomineringar, sju stycken. New York Times och South China Morning Post fem var.

Aftonbladet, Aftenposten, VG och mX från Australien har vardera fyra nomineringar.

Hela listan finns här:

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.