Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Färglös vinnare av DN:s reklamcup

Publicerad: 25 augusti 2010, 09:30

Lidl vann DN:s reklamcup med 358 röster mot 172 för tvåan Oddset.


Ämnen i artikeln:

DNLidl

Juryns gemensamma motivering lyder:
Lidl – Färglös, ja, men långt ifrån uddlös.
Att låta läsaren färglägga en annons i huvudet är interaktivitet när den är som snålast. Lidl vill inte vara fina. Man siktar bara på att uppfattas som billigast, och den vinnande annonsen utstrålar billighet så effektivt att ingen ens tittar på priset.

Förutom äran och en stadig pokal får också arbetsgruppen med folk från reklambyrån Grey och representanter för Lidl åka till New York på en studieresa.

Dags för final i reklamcupen

Ämnen i artikeln:

DNLidl

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.