Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 16 december 2014, 13:53
Ett nytt dataprojekt innebär bland annat tre nya analytikertjänster på nyhetsdesken.
Ämnen i artikeln:
ExpressenSom en del i dataprojektet inom satsningen ”Expressen 7.0” sker följande:
- Tre nya analytikertjänster placeras på nyhetsdesken.
- Skärmar med verksamhetsdata sätts upp på alla avdelningar.
- Ett showroom inspirerat av Apple- och Samsung-butiker byggs mitt på redaktionen.
- Samtliga anställda på Expressen genomgår olika sociala medier-utbildningar.
Detta är bara fas ett. Vår ambition är att under 2015 bli Sveriges mest datadrivna medieverksamhet och som en del i det engageras alla avdelningar när vi synliggör data och flöden internt. Det handlar inte bara om ”mest läst” och ”antal besök”, utan om mycket mer som skapar trafik och intäkter, säger chefredaktör Thomas Mattsson i en kommentar.
Axel Andén
Ämnen i artikeln:
Expressen