Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Eric Rosén: Public service bör annonsera i pressen

Det vore bättre att SVT och SR annonserade i, och samarbetade med, svensk press i stället för i sociala medier. Det skulle ge understöd för svensk mediemångfald snarare än mer pengar och inflytande för Mark Zuckerberg, skriver Eric Rosén, biträdande redaktör Aftonbladet.

Publicerad: 11 juni 2019, 05:52

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Eric Rosén, biträdande redaktör på Aftonbladet. Foto: Magnus Sandberg


Ämnen i artikeln:

Public service

Public service ska ”värna de kommersiella medierna” i sin lokala nyhetsbevakning, meddelar kultur- och demokratiminister Amanda Lind (MP) på DN Debatt. Något som Lind också utvecklade ytterligare i samband

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Public service

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev