Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

E24 stark i näträckvidd, men tappar

Publicerad: 2 december 2008, 14:49

Svenska Dagbladets sajt och E24 har tappat i räckvidd från september till oktober. Annars har de stora mediesajterna en positiv utveckling, när Orvesto mäter.


Ämnen i artikeln:

OrvestoAftonbladetE24

Aftonbladet är än mer markerat störst när räckvidden på nätet mäts, än när den traditionella webbläsarstatistiken tas fram. Nästan tre miljoner använde sig av aftonbladet.se en snittvecka i oktober. Expressen.se på andraplats nådde strax över 1,2 miljoner.

Räckviddssiffrorna kastar också om ordningen mellan morgontidningssajterna. I räckvidd är E24 betydligt större än dn.se, 750 000 mot 690 000. Men i unika webbläsare är DN markant större. Vecka 43 nådde DN 1 029 000, mot E24:s 756 000.

Orvesto mäter också tiden besökarna är på sajterna under en vecka. Där ligger aftonbladet.se också i topp med 112 minuter. DN är klar tvåa med 99 minuter, medan E24 hamnar långt ner med sina 19 minuter.

Räckviddsutvecklingen är svagt positiv för de stora mediesajterna sedan förra månaden. De som skiljer ut sig är SvD.se och E24 som tappat något i räckvidd.

Orvestos räckviddsmätning bygger på en kartläggning av hur 12 000 personer mellan 15 och 79 använder sig av nätet.

Källa Orvesto

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

OrvestoAftonbladetE24

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.