Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Dr-investeringarna minskar kraftigt

Publicerad: 25 maj 2009, 08:56

Investeringarna i direktreklam kommer att minska drastiskt i USA under de närmaste fem åren. Enligt analysföretaget Borrell Associates handlar det om minskningar på uppåt 40 procent.


I rapporten beskrivs dr som ”det största och minst lästa tryckta mediet” skriver AGI och hänvisar till Print CEO.

Enligt Borrell Associates använder marknadsförare e-post i allt större utsträckning än direktreklam. Det gäller framför allt mindre och lokala företag. I fjol la man 12,1 miljarder dollar på marknadsföring via e-post. De kommande fem åren väntas investeringarna öka till 15,7 miljarder kronor.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.