Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Direktpress expansion gynnar Bonnier

Publicerad: 26 januari 2015, 06:22

De senaste veckorna har gratistidningskoncernen Direktpress lanserat ett 10-tal nya tidningar i Stockholmsområdet. En expansion som också Bonnierkoncernen tjänar på.


Ämnen i artikeln:

BonnierDirektpress

Bonnierägda tryckeriet Bold producerar hela upplagan som totalt nu ligger på 850 000 ex per vecka. Vilket är en fördubbling jämfört med tidigare.

Det är skönt i dessa tider att vi får in en sådan stor volym. Uppdraget satt som handen i handsken, säger Bold Printing Stockholms VD Erik Wallhed till Mediatrender.

Men då i princip samtliga övriga titlar som Bold producerar, till exempel Dagens Nyheter och Expressen, tappar i upplaga finns det inget behov av några nyanställningar utan tryckeriets resurser kommer att omfördelas i stället.

Ämnen i artikeln:

BonnierDirektpress

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev