Medievärldens arkiv
De tävlar om Årets annonsorganisation
Publicerad: 15 september 2008, 13:22
En som driver utvecklingen, en som lämnat sina gamla hjulspår och en "steppande elefant". Dessa tre har blivit nominerade till Årets annonsorganisation i tävlingen Årets Dagstidning. (Uppdaterad)
Dagens Nyheter
Störst och tyngst, javisst. Men bäst? Det är frågan som Dagens Ny heter tagit tag i och nu är det värde för kunden som gäller. Kultur, processer, värderingar och erbjudande, allt har nagelfarits och utvecklats för att öka effektivitet och intensitet.
Siffrorna visar att DN är på rätt väg. Omvärlden imponeras av att den stora skutan så snabbt kunnat lägga om kursen.
DN är en självklar kandidat till utnämningen Årets annonsorganisation.
– Vad roligt! Det är ju precis så vi vill uppfattas. Elefanten steppar! Och försök stoppa den när den väl är i rörelse! Det här ger ju lite luft under vingarna för alla som är berörda här, säger DN:s annonschef Henrik Stangel
Aftonbladet
Här är ett gäng som har förmågan att tänka väldigt brett, väldigt stort men ändå alltid utifrån kundens perspektiv. Kreativa, proaktiva, pålästa – och mycket uppskattade. Sätter fart, driver på, leder ofta utvecklingen. Aftonbladet har en säljorganisation som år efter år nämns med största respekt. Är alltid med i diskussionen, i år är det dags att presentera Aftonbladet som en av tre kandidater till att bli Årets annonsorganisation.
– Det känns härligt! Vi har bredden, kunskapen, engagemanget, drivet, kreativiteten – och inte minst viljan att göra bra affärer tillsammans med våra kunder. Vi arbetar hårt med att utvecklas – och vi arbetar med kunden i fokus. På Aftonbladet har vi alltid en rolig vardag – och den vardagen är ute hos kund! säger Henrik Olsson, försäljningsdirektör.
Riksmedia
Motgång har blivit framgång. Efter tuffa tider med omorganisation och stora förändringar har Riksmedia inte bara lyckats komma tillbaka till eliten, utan också på ett smart sätt ompositionerat erbjudanden och presenterat nyheter.
Massor av kreativitet men också mycket jävlar anamma har lockat både proffsiga medarbetare och nya kunder.
Starkt jobbat Riksmedia – ni är givetvis nominerade till priset som Årets annonsorganisation 2008.
– Jättekul! Det är lite av de ord vi själva använt internt för att vända Riksmedia. Ord som jävlar anamma och att vända motgångar till framgång. Vi var tvungna att prova något nytt och inte fortsätta gå i samma fotspår, säger Riksmedias vd Leslie Marsden.
Juryn Årets Annonsorganisation och Årets Säljare:
Johan Drakenberg (ordf)
Anders Abenius
Louise Fallenius
Alex Eriksson
Axel Håkansson
mvredaktion