Medievärldens arkiv
De blir ansvariga för HD-Sydsvenskans sälj
Publicerad: 15 oktober 2014, 11:08
HD-Sydsvenskans nya gemensamma försäljning organiseras efter kundtyp: Riks, Regionalt och Lokalt. Samtidigt lämnar tidningarna Mediekompaniet.
”Den nya organisationen utgår från våra kunders behov. De får en huvudkontaktperson för HD-Sydsvenskans samtliga produkter och tjänster. Genom att skapa en närmare relation till våra kunder kan vi arbeta ännu mer proaktivt så att effekten av deras investeringar maximeras”, säger Fredrik Ivansson, chef Försäljning på HD-Sydsvenskan, i en kommentar.
Det bildas också en specialistgrupp testa nya produkter och paketeringar och en innesäljgrupp som ska arbeta med merförsäljning och nya intäkter.
Samtidigt lämnar HD-Sydsvenskan Mediekompaniet som försäljningsbolag riks. Rikssäljet kommer från årsskiftet att skötas av HD-Sydsvenskans säljare på kontoren i Stockholm, Malmö och Helsingborg.
Chefer i den nya organisationen:
Fredrik Ivansson, Chef Försäljning HD-Sydsvenskan
Pia Jarnå, Försäljningschef Riks & Regionalt
Boris Meijer, Försäljningschef Lokalt & Innesälj
Daniel Andersson, Säljledare Regionalt
Anna Trötschel, Säljledare Riks Stockholm
Sara Östergaard, Säljledare Lokalt Malmö
Viveca Andersson, Säljledare Innesälj
Magnus Brovall, Säljledare Specialistsälj
Helena Wennerström, Chef Affärsstöd/Biträdande Chef Försäljning