Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 19 februari 2013, 12:58
Antalet besökare till Hallandsposten och Hallands Nyheter har ökat sedan de införde sin betallösning för en vecka sedan.
Det kan vara nyhetens behag menar Marie Erlandsson, privatmarknadschef på HN och HP. Men trafiken till tidningarnas sajter är större nu än vad den var samma vecka i fjol.
Och den är större än veckan innan.
Antalet sidvisningar och tid på sajten har också ökat.
Det är för tidigt att dra några långtgående slutsatser. Men ledningens bedömning är att införandet av betalmodellen inte kommer att påverka trafiken negativt i alla fall.
Efter en vecka har 13 000 av HN och HP:s sammanlagt närmare 60 000 prenumeranter aktiverat sin digitala prenumeration.
2 500 har också nappat på ett gratis pröva på-erbjudande.
Där räknar vi med en konverteringsgrad på 20 procent. Vilket betyder 500 nya prenumeranter, säger Marie Erlandsson.