Medievärldens arkiv
Bonnier startar annonspaket med Stampen, EK och UNT
Publicerad: 30 oktober 2014, 13:13
Grunden i det nya paketet CityStorstad blir Citypaketet, som byggs på med Expressen och tidningar i Stampen- och EK-koncernen samt UNT.
Ämnen i artikeln:
CitypaketetI det nya paketet CityStorstad ingår Citypaketet genom DN, GP, SDS samt Helsingborgs Dagblad, Expressen Riks, UNT, Västerås Läns Tidning, Hallandsposten, Hallands Nyheter, Bohusläningen, TTELA, Eskilstuna-Kuriren och Nerikes Allehanda.
Tidigare i veckan beslutade Expressen och Aftonbladet att avsluta sitt gemensamma annonspaket Impact.
CityStorstad kommer att paketera print, display och mobilt från och med 1 januari. Paketet kommer att säljas av tidningarnas befintliga säljare.
”Våra tre storstadsregioner växer kraftigt och pendlandet i regionerna ökar. Idag bor 62% av befolkningen i Sveriges tre storstadsregioner och storstadsborna står för ca 64% av konsumtionen. Vi ser att trenden är densamma vad gäller medieinvesteringar. Vi ser detta som ett naturligt steg för att bättre kunna möte våra kunders behov att nå ut i dessa regioner. Idag så finns detta att köpa men vi ser att vi vill underlätta för kunden genom ett större samarbete”, skriver DN:s annonsdirektör Dan Morén i ett pressutskick.
”Dagspressen inom samarbetet kommer med sitt samlade erbjudande ha fler möjligheter, fler läsare och möjlighet till starkare lokal förankring än något annat erbjudande inom Sveriges tre storstadsregioner. Citypaketet kommer vara en grund i paketet och övriga titlar köps utifrån kundens behov och förutsättningar vilket ger kunderna en unik och effektiv möjlighet att marknadsföra sig för kunder i dessa regioner.”