Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Betalkrock på eventfronten

Publicerad: 21 januari 2013, 12:08

Sista januari arrangeras två tunga seminarier om betalt på nätet. I samma stad. Och med delvis samma talare.


Den 31 januari slår Dagsvara upp portarna. Årets evenemang handlar om digitala intäkter. En pinfärsk rapport från MBL i Norge ska presenteras och det blir case från bland annat Norge, Sverige och Finland.

Samma dag arrangerar Medieledarna ett seminarium med rubriken Digitalt Betalt 2013. Tidningschefer från Sverige och Finland berättar om framgångskoncept och fallgropar.

Känner ni till att Dagsvara har samma tema?

Vi har känt till det. Men när vi fick reda på det så hade vi redan bestämt datum. Och vårt seminarium är redan fullsatt, så det verkar inte göra något, säger Andreas Miller, ordförande för Medieledarna.

Varför ska man välja ert evenemang?

Förutom anledningen att det är gratis för alla som är med i Medieledarna kommer det att vara mycket kvalificerade diskussioner om den största frågan just nu med ett antal ansvariga tidningschefer.

Är det helt fullsatt nu?

Det är det. Men det går alltid sätta upp sig på vår reservlista.

Det är högt tryck även på Dagsvara. Över 150 personer har anmält sig.

Men det finns plats för ett 20-tal till, säger Kristina Büren, vd för WAN-Ifra Nordic.

Varför ska man gå på ert evenemang?

Vi har flera intressanta case och viktig information om den senaste utvecklingen i hela Norden. Förutom det så finns det möjlighet att träffa både kollegor och leverantörer.

I höstas kom beskedet att Nordenkontoret ska läggas ner. Verksamheten ska centraliseras och vara mer inriktad på internationella aktiviteter.

Blir det här sista Dagsvara?

I vår regi i alla fall. Kanske kommer man från centralt håll att fortsätta med konferensen, men ingenting är klart.

Eventen sker inte bara samma dag. De har också delvis samma talare. Mittmedias vd Thomas Peterssohn ska prata samordning och hur koncernen rustar sig för en digital framtid på både Dagsvara och Medieledarnas seminarium.

Digitalt betalt 2013

Dags för de digitala intäkterna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.